maanantai 5. heinäkuuta 2010

Sytostaatit siirretty

Ei riittänyt valkosolut sytostaatteja varten, neutrofiilit oli eilen 0,45 ja tänään 0,55. On sentäs nousussa, kun näitten sytojen kanssa ei käytetä Neulastaa tms. niin odotellaan vaan, että arvot nousee itekseen. Sain uuden ajan perjantaille ja ensi viikon sytot perutaan kokonaan. Sitten mä pääsenkin taas käymään omalla lääkärilläni niin katotaan miten niiden viimesten sytojen kanssa tehdään.

Mun oma sytohoitaja oli lomalla ja tämä hoitaja joka hoiteli mun asiaa tänään ei ollut oikein sen olonen, että olisin halunnut hänelle puhua näistä mieliala ongelmista. Mulla on se lääkäriaika 26.7. ja se tuntuu aika kaukaiselta. Sitä tietysti voisi soittaa omalle hoitajalle syöpäpolille niin ehkä se vois järjestää, että joku tekee lähetteen uudelleen psykiatrialle. Näissä psyykkisen puolen ongelmissa on jotenkin tosi vaikea pyytää apua, vaikka eihän siinä ole mitään hävettävää. Alkuun tuli lähdettyä käymään siellä yleissairaalapsykiatrialla, kun mun oma lääkäri sanoi, että hän laittaa nyt lähetteen jos sopii ja jos ei haluakaan mennä niin perun ajan eli vähän niin kuin tyrkyttäen. Mä itse en olisi halunutkaan mennä vaan lähdin miehen mieliksi ja onneksi lähdin, lääkäri ja hoitajan oli joiden kanssa kävin juttelemassa oli tosi mukavia, eikä yhtään liian psykologimaisia tai miten sitä kuvailisi, esim. Ben Furman on ihan ällö äijä ja sille en juttelis mitään, oksennus tulisi siitä lässyttämisestä. Sellasen kanssa kun juttelis niin pamahtais psykoosiin vaan sen takia, että lääkäri on niin ällö. Anteeksi vaan, jos joku tykkää Furmanista ja nämä jutut saa ottaa ihan huumorilla vaikka vakavasta asiasta on kyse. ;)

Nyt on vaikea valinta, ulos aurinkoon vai päikkäreille. Talo olisi hiljanen, kun pikku-V on hoidossa ja pikku-A isin kanssa Ideaparkissa, enkä mä siellä ulkona jaksais mitään tehdä, kun on niin paljon nivel- ja lihaskipuja eli päikkärit voitti.

3 kommenttia:

  1. Ei ole mitään hävettävää siinä, että tällainen diagnoosi pistää mielen matalaksi. Paljon kummallisempaa olisi, jos ei vaikuttaisi !

    Peukkuja neutrofiilien nousulle, ne onneksi voivat nousta nopeastikin ! Ja muuten, päikkärit oli tällä helteellä paljon parempi valinta kuin kärvistellä tuolla pätsissä ulkona.

    VastaaPoista
  2. Harmi että sytot siirtyivät ja peukutukset myös täältä että neutrofiilit nousevat nyt nopsaan.

    Psykiatrit ja psykologit onkin vähän eri juttu, ekat on lääkäreitä, tokat humanisteja... Koulutus on siis eri ja ainakin alalla työskennelleen äitini mielestä lopputuloksessa on eroa.

    VastaaPoista
  3. Onpas tää nyt vaikeaa. Mä oon jo kaksi kertaa kirjoittanut vastauksen ja molemmat kadonnut bittiavaruuteen.

    Eiköhän ne valkosolut siitä lisäänny perjantaihin mennessä, on ne aiemminkin ollut alhaalla.


    Juu ja ihan eri hommiahan ne psykiatrit ja psykologit tekee. Ja lääkäreistäkin ne jotka lähtee psykiatrialle on ihan eri lajia versus esim käsityöläiset kuten kirurgit.

    VastaaPoista